|
Sv: Oktoberstarter-tråd?
Gått litt i motbakke for tiden. Har vært syk, forskjølet og da får jeg etekick.
Selv om jeg holdt meg til lovlige ting så gikk vekten opp.
Men nå er jeg tilbake der jeg var, nemlig 97,5 kg.
Så nå er det på ann igjen, neste mål er 95 kg. Belønningen min, en flaske god vin, er allerede drukket opp, så jeg må kjøpe meg en ny en 
Av andre ting så har jeg fått meg en eggekoker, sparer mye tid med den.
Etter å ha lest tråden om høyt karbohydrat innhold i pulverkaffe har jeg kjøpt meg en Nescafe Dolce Gusto expressomaskin. Litt luksus må man ha når man ligger unna andre ting. Kjører selvsagt kun på rein kaffe, ikke noe cappuchino og lignende.
Selv om jeg har lavkarbobrød i fryseren, så har jeg ikke spist brød på flere uker, og overraskende nok så savner jeg det ikke. Jeg var nemlig et brødmenneske. Savner heller ikke poteter, pasta og ris heller.
Har vært øl-menneske, så da jeg begynte med ketolysekuren var det slutt med øl og jeg måtte over på noe annet, valget ble rødvin. For å ikke falle tilbake til øldrikkingen igjen, har jeg prøvd å lage en ny livsstil med vin. Kjøpt meg et lite vinskap hvor jeg har flasker liggende, kommer det besøk er det gjerne fram med en flaske vin. Kjøper forskjellige viner hver gang for å prøve nye smaker. Har til og med vært inne på tanken om jeg skal gå på et vinkurs 
Nå har jeg vært i ketolyse/lavkarbo i 4 måneder og kan faktisk ikke tenke meg å gå tilbake til et høykarbohydrat kosthold. Føler meg bedre og "cleanere" på lavkarbo.
Så når jeg har nådd hovedmålet mitt som er under 90 kg skal jeg fortsette med "vedlikehold" på lavkarbo.

|