|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.
Jeg har fått tabletter som er vanndrivende, furosemid heter de, men så fikk jeg et spørsmål i dag, og det var : hvor lenge har glasset vært åpnet? Og da svarte jeg at jeg fikk dem for et par år siden, og brukte noen få, så har glasset vært lukket. Men så sa de at de kanskje var gått ut på dato.... jeg har ikke glasset med meg her, så jeg får ikke sjekket noen holdbarhetsdato. Og jeg tisser som bare det, så de virker jo. Noen som vet om de "blir ødelagt" av å ha blitt åpnet og oppbevart et par år?
Så lenge tablettene ikke har endret farge eller utseende på andre måter, er de nok like virksomme som den dagen de ble laget.
Gamlelegen min fortalte at han tok turnusen sin som militærtjeneste og da fikk de stort sett bare medisiner som hadde gått ut på dato fra nærmeste sykehusapotek!
Akkurat nå kommer jeg bare på nitroglyserin(mot angina) som ikke tåler at glasset har vært åpnet lenge eller å feks ligge i lommen over litt tid!
Og som Langaard sier, vær forsiktig med lavkarbo/ketolyse og vanndrivende! 
Etter noen uker trengte jeg dem ikke lengre og har ikke hatt bruk for dem siden!
|