|
Sv: Septemberstarternes veietråd
Og når vi snakker om trening her, så må jeg nesten få dele en liten historie.
Var på seminar fra tirsdag til onsdag, og på onsdagen tenkte jeg som så at to små pannekaker med litt syltetøy kunne jeg jo unne meg. Jeg er jo tross alt i mål, og en og annen småting går an. Det rare var at jeg var egentlig mett før jeg spiste disse pannekakene, men plutselig hadde jeg lyst på mer mat.
Så dro jeg på Taiji-trening etterpå (eller Tai Chi, om du vil). Vi har en posisjon vi varmer opp med, hvor man står med føttene i skulderbredde og synker ned (sånn at knærne er ca. ute ved tåspissene). Dette har vært tungt før, og jeg opplevde skjelving i lårene første gangen, men på onsdag fikk jeg storskjelv, og plutselig sto føttene mine og "hoppa". Klarte ikke å holde hælene i gulvet, så jeg måtte bare gå og sette meg. Siden jeg begynte på lavkarbo har jeg ikke vært støl etter en eneste trening, verken styrketrening eller de få Taiji-treningene mine... men i går og i dag har jeg dritvondt i lårene, akkurat som jeg pleide å ha etter dype knebøy i mine høykarbodager. Det er tydelig at musklene mine går litt amok når de får for mye karbo, og klager i flere dager etterpå. No more carbs før trening for denne karen, gitt.