Ja, det var noe lignende jeg hadde tenkt å svare... Buffet er veldig greit med kinamat. Dropp de med nudler, ligg unna risen. Sånn pleier jeg gjøre det. Husk bare på at det vi skal spise er mye kjøtt og grønnsaker, lite av andre greier. Da klarer du det fint.
Lag VELDIG gjerne salat til venner og kjente. Hvis du ikke vil ha kylling, tar du skinke, f eks fra boks - bogskinke. Og litt ost. Det burde ikke gjøre deg noe selv om du ikke skal ha melk. (Jeg har en mann som har laktose-intoleranse.) Om du velger norvegia eller jarlsberg, eller feta-ost (den ekte, da! Ikke Arla eller Apetina!) blir opp til deg.
(Bare sånn for sikkerhets skyld: Min mann kan spise det han måtte ønske av ekte gresk feta som er laget på sau eller geitemelk, men kan ikke komme i nærheten av apetina/arla, som er ku. Men en vanlig lagret ost, som vanlig norvegia, er helt grei - ingen laktose der.)
Men nå vet jo ikke jeg hvorfor det ikke skal være melk i din mat? Kanskje er det en allergi? Si fra du, så skal jeg alltid hjelpe deg med oppskrifter! (Har mange i familien med ulike plager, så det burde gå greit...)