|
Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter
Opprinnelig lagt inn av Shadow, her.
Stå på og hold ut det løsner sikkert 
Jeg har ikke blitt kvalm eller svimmel etter trening, men jeg kjenner at kroppen butter veldig når jeg presser meg litt. Var på en skitur i helga og da følte jeg meg skjelven og matt for hver bakke.
Etter trening tar jeg en neve nøtter sånn med en gang og så prøver jeg å få til et skikkelig måltid så fort som mulig.
Selv om jeg følte meg "utslitt" etter skituren så kom jeg meg veldig fort og var i kjempeform igjen etter kun kort tid. 
Det vil være interessant å høre om andres erfaringer med trening på ketolyse...
Jeg opplevde også å bli kvalm og svimmel etter trening de to-tre første ukene. Det var akkurat som om at jeg hadde tømt kroppen fullstendig for krefter. Dette gikk over etter ca 3 uker, og nå yter kroppen mye bedre. Er visstnok i perioden mens kroppen venner seg til å brenne fett i stedet for karbo at noen kan få den opplevelsen.
Nå er jeg blitt fortalt at man skal være forsiktig med å presse seg for hardt når man går på lavkarbo, var visst økt fare for infarkt, men det er vel først og fremst for de som allerede tilhører risikogruppene. For de fleste av oss er det sikkert bare ubehagelig, men ufarlig. Uansett prøver jeg å legge meg på ca 80% når jeg er ute og går på ski. Litt puls, men ingen sprenging av grenser.
Etter trening spiser jeg en brødskive eller to med proteinbrød, og tar et lite glass melk til. Eventuelt lager jeg en omelett med purreløk og ost. Da føler jeg meg frisk og rask igjen.
|