|
Sv: Hei og HJELP
Hei Nerthus og takk for tilbakemelding. Jeg kommer nok ikke til å begynne med å verifisere alle opplysningene men du har jo mange spørsmål og påstander og de skal jeg prøve å svare på.
1)Neida jeg tror ikke stix er ensbetydende med suksess, men en pekepinn sett sammen med dagsform. Når da stix ikke slår ut og formen er i pre-ketosefasen er 1+1=2 dvs er enda ikke i ketose. Jeg har forstått det som at man merker på kroppen og formen om man er i ketose f.eks energien blir god som før karbo-avvenning og humøret letter etc. Men det er kanskje etter at kroppen har vært i ketose en stund?!
2)Er ikke like overbevist som deg om at man nødvendigvis er i ketose fordi om man har holdt 15 karb pr dag over lang tid…Noe må vel fortelle vise at kroppen er i ketose? : form, vektnedgang, ketoner i urinen.. et eller annet?!
3)Opplysninene om at søtningsstoffer kan hindre vektnedgang er ganske utbredt i forumet.
4)Har spist ca 200g proteiner pr dag.
5)Mange i forumet samt flere av Lavkarbo-guruene mener at ost og fløte-inntaket med fordel bør senkes hvis man ikke opplever vekttap.
6)Jeg ble medlem i februar for et år siden – og jo, når jeg skriver at jeg har holdt på i flere uker så stemmer det. Jeg har ikke for vane å lyve.
7)Utdyp gjerne punktet med at nybegynnere ikke trenger å tenke på partystoppere! Det var nytt for meg og det hører jeg gjerne mer om!
8)Jeg velger å kalle det at kiloene renner av hvis jeg kan forvente å gå ned 20-30 kg på et år, og det blir man jo forespeilet av bl.a. Torkil Andersen, men det er kanskje ikke sånn i praksis?
9)Jeg spiser masse fett i form av avokado, ost, smør, oljer og fisk. Får ikke svelget mer enn det jeg tar pr nå. ..
10)Takk for tips om veg-lavkarbo her inne, det skal sjekkes ut.
11)Jeg skal ned 30-40 kg. Er 160cm og veier 105kg.
12)Det er supert at jeg kan få råd fra forumet, men det er mange kokker med mange meninger og en del påstander…så det gjelder å tenke selv også og bruke boka. Den er lest 2 ganger og jeg slår også opp i den daglig.
Til slutt-tusen takk for engasjement og rask tilbakemeling. Det setter jeg stor pris på. Jeg tror også det går - må bare finne ut hva jeg skal endre for å få det til å gå.
Vennlig hilsen meg
|