Vis enkelt innlegg
Gammel 14-02-11, 22:02   #11
sta
Juniormedlem

sta sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Oslo
sta er på en erverdig vei

Sv: Ny i gamet-og i forumet, noen spørsmål om melkefri lavkarbo

jeg spiser lavkarbo og har nettopp gått fra ca 40 gram karbo daglig til ca 60. jeg har kutta ut melkeprodukter en stund, så jeg har kutta ost også.
jeg skjønte i går at jeg egentlig spiser meksikansk og midtøsten-mat, altså bønner, olje, grønnsaker, frø og linser i tillegg til kjøtt og fisk. og veldig mye egg.
det er klart, jeg er ikke i ketose, så jeg har større slingremonn på karbohydratene enn mange. men jeg er langt nede på karbomengden likevel ift konvensjonelt kosthold som kan ligge opp i trehundre gram karbo.

haloumi, hummus og grønnsaker sammen med kjøtt eller fisk er jo veldig godt, hummus kan man droppe om man skal lengre ned i karb. haloumi er saue- og geitemelksost, jeg spiste det til lunsj lørdag som er tillatt-med-melkeprodukter-dagen min, og det var veldig godt. var mett i mange timer etterpå uten å føle meg stinn etter maten.

poenget mitt er i alle fall: hvis du ser på indisk, midtøsten/middelhavs, og meksikansk oppskriftsider på nettet tror jeg du finner mye.

www.simplyrecipes.com er et nettsted jeg bruke mye, jeg er sånn som leser oppskrifter sånn andre leser skjønnlitteratur. husk bare på å ikke dyppe alt i mel slik kokken på nettsiden gjør, det er jo _ikke_ lavkarbo.

sta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexebergsk/Dahlqvistish Svar med sitat