|
Sv: Vekta øker - hjelp?
Opprinnelig lagt inn av snusken, her.
Nerthus - tusen hjertelig takk for fint, og klart svar!! oG takk for at du tok deg tid til å svare så grundig 
Bare så det er sagt, jeg holder meg til reglene, er bare siste uka jeg har prøvd å kutte ned karbohydratene fordi det står i boka som en mulighet.
Ellers følger jeg kuren slavisk, så det er ikke snakk om å jukse! Jeg følger karboinnholder og har fett til hvert måltid. Når jeg utenom går 5 mil i uka og trener styrke annenhver dag skjønner sikkert du også at det er litt demotiverende å gå opp i vekt! (og her er det ikke snakk om å bygge mer muskler tror jeg, for dette er trening som var vel etablert lenge før denne kuren)
Og ja, jeg skjønner jo at det ikke kan skje mirakler over natta, men det er jo derfor jeg også lurer på om det kanskje ikke er alle som går ned i vekt med denne kuren, men klarer seg bedre på Grete Roede kosthold, med telling av kalorier.
Grunnen til at jeg startet på Ketolysekuren var at det virket forlokkende å slutte å telle kalorier og spise seg mett. Og jeg vet om mange som har fått fantastiske resultater, raskt, med denne kuren og tenkte at det var bedre å prøve det ut.
På side 77 i ketolyseboka står det "lever/nyrefunksjoner må sjekkes hver 3.måned"
Hvis dette kostholdet er så sunt, hvorfor blir det da ikke fremmet mer?
Jeg har jo lav kolestrol og er ellers frisk og rask med mye energi, så jeg ser jo ikke at lavkarbo hjelper meg så ekstremt mye her...
Jeg har lest boka, på nettet, på forumet etc. etc Jeg vet at det krever arbeid å gå ned i vekt, og det er jo derfor at jeg de siste fire ukene har vært veldig dedikert til denne kuren. Når det da bare går feil vei blir en ganske frustrert, det tror jeg er nokså mennesklig.
Bare hyggelig og VELDIG menneskelig! Jeg vil bare kommentere det at du trener så mye - jeg har store problemer med å gå ned i vekt uavhengig av metode med trening. Dette kan kanskje bli tøft - men hva om du prøver to uker uten å trene så hardt som du gjør? Hold deg til 30-45 minutter rask gange hver dag kun - og kutt styrketreningen. Ikke bekymre deg for muskulaturen din - min har økt helt utrolig på lavkarbo - uten å trene...
Bare som et tips dette 
Til informasjon går ikke jeg ned uansett hva jeg prøver på for tiden - selv om jeg også gjør alt korrekt. Jeg må faktisk mye ned i kcal for å miste bare litt, og foreløpig er jeg i så dårlig form (helsemessig, ikke treningsmessig) at jeg bare prøver å få i meg godt med næring til kroppen.
Et annet alternativ er å redusere kcalorier kraftig og fremdeles spise lavkarbo - tror Kitt nevnte det?
En metode fungerer ikke på alle - og selv om prinsippene i lavkarbo er kjempeflotte og jeg kjenner at kroppen min har det bedre nå - må jeg og altså en hel del andre på forumet gjøre justeringer for å gå ned, blant annet da å redusere kcaloriene...
Du får prøve ut litt av det jeg nevner - to uker av gangen (ikke kutt trening OG kcal samtidig da, da finner du jo ikke ut hvem av de som trigger en evt vektnedgang ) Bruk 4 nye uker nå til å finne ut om dette faktisk vil fungere på din kropp!
Ønsker deg så mye lykke til - ikke minst med bryllup til sommeren! 
|