Vis enkelt innlegg
Gammel 14-02-11, 13:47   #5
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Formel på utrekning av karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av Sunroad78, her.

Hei

Veit at eg finn denne formelen på forumet, men søkjeverktyet på forumet er ein stor vits Så eg spør berre her og kanskje det er fleire som lurar på det same

Korleis lyder denne formelen på utrekning av karbohydrater og kan den brukast på utrekning av protein og feitt også? Tenkjer ikkje på protein som eg skal ha i meg kvar dag, men protein i ein matvare

Eg skal definere taffel tomatost på diett.no som ny matvare og vil då gjerne vite kcal, protein, karbohydrater og feitt. Bak på pakken står det pr 100 gram og ei skive veg ca 13 gram.

På førehand takk for alle svar

Du har jo alt du trenger for å definere en ny matvare. Jeg antar du legger inn for 100 gram kcal, protein, fett og karbo. Du kan definere EN skive som en porsjon om det er det du bruker - altså da 13 gram er en porsjon om du vil. Da slipper du å skrive antall gram på skiva hver gang du bare spiser en skive

Fint om du gir en tilbakemelding på om du har fått svar eller ikke - ikke så enkelt å forstå hva det er du har behov for

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat