|
Sv: Vekta øker - hjelp?
Dessverre er det sånn at når en leser om denne kuren lover den "mirakler" som at de første ukene raser folk ned i vekt, og det er den letteste måten å gå ned i vekt på etcetc.
Personlig må jeg si at det er den vanskeligste kuren jeg har vært på. Spis kun 15 g karbs hver dag, spis mer fett, tell kalorier, ikke spis grønnsaker over jorda, dropp brød, dropp fløte rådene er mange og kuren ganske forvirrende.
Baker brødet med soyaprotein, seterrømme og egg så det er hverken frø eller noe i det...
Jeg savner det gamle kostholdet mitt. Det var ikke det som fikk meg tykk, men graviditet etterfulgt av "spis hva jeg har lyst på" Men jeg savner kostholdet mitt som bestod av rugbrød, fullkornsris, frukt, salater, nøtter, kjøtt og fisk. Det fikk meg til å føle meg pigg og rask. En gang i blandt unnet jeg meg også pizza med speltbunn eller en bolle, men mat med høy GI var en sjeldenhet i min kost.
Nå føler jeg meg bare tung og slapp av alt fettet, forvirra og sur.
Jeg forstår nok at dere føler at dette er mye sutring og klaging, men jeg må bare ærlig fortelle hvordan jeg føler det for å få gode, ærlige svar.
Utenom tenker jeg at dette kostholdet umulig kan være heldig da en må sjekke lever/nyrefunksjon hver 3. måned for å se at det ikke fører til skade på disse.
Har kjøpt vitaminer/stix for 50 dager og har jo tenkt å stå løpet ut. Etter det vet jeg ikke om jeg vil gå tilbake til å kun telle kalorier igjen...
Skal stå brud i august og føler hastverk med å komme ned i kilo så jeg kan finne meg kjole. Lenge leve forfengeligheten 
|