Vis enkelt innlegg
Gammel 17-07-05, 10:47   #12
Heksehilda
Seniormedlem

Heksehilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Sørlandet
Heksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt likt

Jeg reagerte ikke så veldig negativt på den artikkelen jeg. Er det kanskje vår følelse av å ha sviktet som forelder som kommer frem når vi reagerer så negativt?

Min 15 åring veier for mye, men har tatt tak i det selv - og jeg ser at jeg burde vært flinkere til å være streng på hva som ble puttet i munnen og når! Han går jevnt og trutt ned med å kutte chips og godteri, men han går ikke på lavkarbokost. Det syns jeg heller ikke han skal så lenge han går greit ned ved å kutte ned på inntaket av "vanlig" mat.

Jeg tror vi som foreldre har ansvar for å lære barna å skille mellom SULT og LYST - mange av oss er jo overvektige fordi vi har latt følelsene styre matinntaket - er det ikke lurt å lære barna at det ikke er nødvendig?

Heksehilda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat