|
Sv: "Tannverk" etter utskeiing?
Skjoldbruskkjertelen - Thyroidea sitter foran på halsen og kan bli øm og vokse ved forkjellige tilstander. Men jeg har aldri kommet over noen som har fått akutt vondt, hvis det er noen trøst - (edit: sånne) sykdommer der er ikke til å spøke med.
Men her i huset har min veldig matintolerante mann (han har forsåvidt lavt stoffskifte, altså) et reaksjonsmønster på ting-han-ikke-skulle-spist som medfører at slimhinnene i kroppen hovner opp. Det merker man best der det er trangt, som i øret, og nervene deromkring henger hos mange sammen med nervene i underkjeven og langs tennene. Selv har jeg trukket visdommstenner som plagde meg, mest rundt øret faktisk. Og hvis jeg pådrar meg ordentlig bihulebetennelse med tette ører, så våkner kjeven og roper på sitt forsvunne barn...
Heldigvis har jeg ikke vært skikkelig tett i nesa engang siden jeg begynte på lavkarbo.
Jeg liker forklaring nummer to best, den tar også med tann og kjevesymptomer og er mye mindre til besvær. Men pass på den halsen! Jeg kan ta feil...
|