|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Jeg her nettopp kjøpt meg ny mobil, Sony Ericsson Spiro (walkmanmobil) og kjøpte samtidig minnekort på 4 gb.
Med minnekortet (micro SD) fulgte det med adapter (hvilket jo er kjekt, ettersom det av en eller annen grunn ikke fulgte med noen dataoverføringskabel til mobilen, og blue tooth har jeg ikke på pc-en min), så jeg putta det i pc-en og la inn en haug med musikk, men da jeg satt det i mobilen så påstår den først at det ikke er satt inn noe minnekort, så jeg slår av og på telefonen, og da har minnekortet 0 gigabyte og følgelig ingen filer, og så tar jeg ut minnekortet, setter det i adapteret og inn i pc-en, joda! Der er det hauger og bauger med musikk, så jeg gjør den første opersjonen på ny, og fortsatt tomt minnekort.
Så finner jeg en formateringsfunksjon, og tenker at det må fikse biffen, og følgende beskjed kommer opp på skjermen på telefonen "Formatere minnekort, dette vil slette alt innhold på minnekortet. Fortsette likevel?" NEI for svarte. Så putter jeg minnekortet i pc-en igjen, og kopierer alt jeg har lagt inn av musikk over i en mappe og sletter alt som er på minnekortet, før jeg igjen setter minnekortet tilbake i mobilen og og prøver å formatere det, og hva skjer så? Joda. Først måtte jeg taste inn telefonlåskode, jadda, men et lite googlesøk ga meg svaret, det er en standardkode, og ... FORMATERING MISLYKTES! What the f...?
Så nå er jeg rimelig sur og frustrert. Er det noen som vet hva jeg eventuelt gjør feil?
Kanskje det er krav til hva slags filer du legger inn?
Jeg husker jeg ble mye plaget fordi fileex. på bildefilene ikke var "rett" i forhold til det mobilen ville ha.