|
Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?
Altså nå må jeg tenke meg om her....hvorfor i alle dager har jeg gått opp 2,5 kilo? Jeg har jo ikke spist noe som er spesielt salt heller. Jeg veide meg jo ikke her om dagen når jeg sa jeg hadde gått inn 4 cm rundt midjen, så vet jo ikke hvordan vekta var da...men nå opp 2,5 kilo siden sist jeg veide meg for omtrent to uker siden...
Lurer nesten på om jeg spiser for mye fett jeg altså...får kjøpe meg både en kjøkkenvekt og en badevekt. Jeg har regnet såpass mye kcal opp gjennom livet at jeg har en rimelig god ide av hva f. eks 100 gram er av forskjellige varer, og leser jo innholdsfortegnelsen ang. fett og karber...
Jeg har laget en slik liste før men jeg må bare gjennta meg....ting som kan ødelegge er:
For mye/lite karber: jeg ligger rundt 15-20. Får veie kjempenøyde når jeg får somlet meg til å kjøpe kjøkkenvekt.
For mye/lite fett: Er nok heller for mye enn for lite. Spiser jo rømme, fløte, smør, fett kjøtt osv.
Søtstoff: For mye...blah! Vanskelig å gi opp
Meieriprodukter: Spiser mye meieriprodukter...synes det er vanskelig å spise kjøtt og grønt til hvert måltid, blir så kjedelig.
For lite vann: kan hende....men virker rart, drikker masse Farris, flere liter om dagen.
For lite vitaminer: Er ikke tilfellet...fikk blodprøver her om dagen, alt var som det skal.
Forskjellige sprekker: Æsj, ja...må være mer streng.
|