Vis enkelt innlegg
Gammel 13-02-11, 15:32   #5859
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Synes det er noe flere burde tenke på, å melde seg ut av statskirka dersom de faktisk ikke tror på Gud.

Enig! Ikke minst bare for å få et mer realistisk tall på de som faktisk ikke er kristne her i landet....

En liten avsporing....
En vi er tante / onkel til ville i utgangspunktet konfirmere seg borgerlig (i regi av human-etisk forbund), men fikk ikke lov av foreldre / besteforeldre. Det måtte bli i kirka eller ikke konfirmasjon i det hele tatt.....
Kjenner jeg blir så forbanna på slikt piss!!! Snakk om å bli pressa til å ta et valg i en bestemt retning da.....
Egentlig tror jeg ikke å la være å konfirmere seg heller var et valg.....det var jo i kirka man konfirmerer seg i den familien og å konfirmere seg - det måtta man jo!!!

I min tale til min konfirmant to år senere (borgelig konfirmasjon) måtte jeg bare få inn et stikk og roste ham for et voksent og modig valg - og sa at det er ikke alle som har mot til å gå mot strømmen (les: familien)...

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse