Vis enkelt innlegg
Gammel 13-02-11, 14:39   #5849
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Hvis et par bor sammen, og den ene tjener ganske mye mer enn den andre, er det da riktig at de skal dele likt på utgiftene? Slik at den ene sitter igjen med masse penger å bruke på seg selv, dataspill , og slikt, og den andre knapt har penger til en pakke tyggis hele måneden. Er det rettferdig?

Jeg mener at man bør sette av et beløp regnet ut av prosenter av inntekt. At f.eks den som tjener best setter av 3000 til mat, og den andre 1500 eller 2000.

Stor sett så velger man ikke selv å ha en lav inntekt, eller at man er f.eks uføretrygdet. Men man har uansett rett på penger til å kunne gå til lege, få prevensjon, kunne kjøpe en potteplante, eller kansje en brikke til å legge på bordet, eller et skjerf, eller en pakke sokker ........

Hva mener dere?

Jeg tjener mer enn min sambo - og betaler litt mer på fellesutgifter, og jeg kjøper også mye av maten fra min egen konto Nå har jeg i tillegg et bra studielån som trekker mye av lønna mi hver mnd - men det er jo tross alt det som gjør at jeg tjener såpass bra i dag... Jeg gjør ikke noen sak utav dette med unntak av de gangene han klager høylydt på at han har så dårlig råd Det er til info også jeg som er økonomen og regnskapsfører her i huset *ler* (ja han ER litt bortskjemt!)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/