Vis enkelt innlegg
Gammel 13-02-11, 13:52   #26
VistaX
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2011
VistaX er på en erverdig vei

Sv: Noen spørsmål vedr. lavkarbo/ketose

Takk for alle svar!

Når jeg begynte på lavkarbo veide jeg 98,6 kg. Jeg er 1.82 høy og blir da i følge BMI karakterisert som overvektig. Jeg veier nå, etter fire uker på ketolyse 94,6kg. Jeg trener utholdenhet og styrke 3-5 ganger i uka. I går spiste jeg min første sjokolade siden nyttår, pluss chips på restauranten Egon. Jeg har ikke hatt noe problem før, men i går fikk jeg bare så vanvittig lyst på noe sjokolade.

Derfor lurer jeg på om godteri/karbo eksempelvis en fredag/lørdag innimellom har noe å si for kroppen annet en evt. stopping av vektnedgang? Min samboer har hørt at man skal være veldig forsiktig med å spise mye fett og også få i seg karbo (selv om det er snakk om ytterst lite).

Jeg har også gjennom mange år nå ligget mellom 94-98kg med normalt kosthold og trening. Jeg tenker derfor at om jeg etter når jeg har nådd målet mitt, går tilbake til å redusere fettet og øker karbo.
Jeg savner overhodet ikke pasta, ris etc., men det å kunne spise det og også potetgull en lørdagskveld savner jeg litt.
Det må da være med på å hjelpe og holde vekten min hvis jeg spiser mindre karbohydrater etter endt mål, enn det jeg gjorde før? Jeg skal selvsagt også opprettholde treningen, mulig litt mindre i stressende eksamensperioder

VistaX er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert lavkarbo Svar med sitat