|
Sv: Med fokus på trening!
Opprinnelig lagt inn av picasso, her.
Lurte på om det var andre her inne som har mindre enn 15kg som skal av og som fokuserer masse på trening?
Vil gjerne høre fra andre som har samme fokus og innstilling til lavkarbodietten sin!
Her! Jeg trener 2 - 3 ganger i uken, og bruker lavkarbo for å bygge opp styrke, smidighet og hurtighet. Jeg har fått veldig bra resultater og har vel kanskje toppen 8 - 9 ønskekilo som skal av. Har som mål at jeg skal ha vel definerte magemuskler. Har antydning til en firepakning nå. 
Treningen består for det meste av knebøy, markløft, benkpress og skulderpress. I tillegg supplementerer jeg med kroppsvektøvelser i form av armhevinger, kroppshevinger, invertert roing, planken, og benløft på benk.
Jeg begynte med tom stang på 20 kg på de store øvelsene, og la på 2,5 kg for hver treningsøkt. Programmet er delt inn et et A og et B program som trenes annenhver gang. Jeg trener typisk mandag, onsdag og fredag. Er aktiv ellers i hverdagen.
A består av:
5 x 5 knebøy
5 x 5 benkpress
3 x til utmattelse invertert roing / eller barbell roing
3 x til utmattelse med armhevinger
3 x 12 benløft på benk
B består av:
5 x 5 knebøy
5 x 5 skulderpress
1 x 5 markløft
3 x til utmattelse kroppshevinger, alternerende overhånds og underhånds grep
3 x 60 sekunder planke
I tillegg kjører jeg HIIT noen ganger i uken, og fyller på med noen isolasjonsøvelser etter smak og behag. Dette fungerer veldig bra, og jeg har gått opp i vekt samtidig som midjemålet har vært noenlunde stabilt. Jeg kommer nok til å gå opp litt i midjemål pga. oblique musklene begynner å "ese" ut. De erstatter "love handles". 
Kostholdsmessig propper jeg med egg, fisk, alt mulig slags kjøtt (helst gressfødd helgrillet entrecôte, lite kylling og kun økologisk), mye grønt og annet. Forsøker å holde meg på rundt 3000 - 3500 kcal per dag. Dager jeg trener har jeg høyere inntak av karbohydrater. Rundt 100 - 120 gram, gjerne fra potet eller søtpotet. Ris går til nød. På dager jeg ikke trener øker jeg fett, og minker nesten helt karbohydrat. Kun fra grønt og salat.
Jeg følger også leangains.com prinsippene med ca. 16 timer faste i døgnet, og et spisevindu på rundt 8 timer. 2 - 3 måltid hver dag, og mye vann.
For å få i meg nok mineraler, spesielt magnesium og kalium bruker kosttilskudd for dette samt også D vitaminer. Har fått tak i gel-kapsler med 10000 IU fra big-vits.co.uk. Det er livsviktig at vi har nok høyt nok Vitamin D nivå i kroppen. Det inngår i vanvittig mange prosesser, og mange har et farlig lavt nivå. Jeg har målt mitt og første gang hadde jeg 78 nmol/L - for 5 mnd. siden hadde jeg 119 nmol/L og skal sjekke igjen snart. Satser på å ligge rundt 160 nmol/L.
Jeg kommer ikke til å endre kosthold etter alt jeg har erfart med omleggingen. Anbefaler de som er interessert i å lese mer om hvordan filosofi jeg følger å ta en titt på Primal Blueprint lenken i signaturen min, samt de andre to lenkene.
|