Vis enkelt innlegg
Gammel 12-02-11, 11:36   #33
ninaheg
Seniormedlem

ninaheg sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
ninaheg har en fantastisk aura rundt segninaheg har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Alternativ til p-piller?

Jeg sluttet også med p-pille av samme grunn som deg. Ønsket noe som gav fra seg litt mindre hormoner.
Jeg har hatt p-stav i 1 år nå og jeg skal ta den ut, er så lei alle de humørsvingningene, blødningene og deprisjonene jeg får av den. Blør 3-4 uker i strekk, 1 uke opphold så påan igjen, eller så går det 5-7 uker mellom og da kan jeg blø 2 dager, 1 dag opphold, 3 dager blødninger, 1 dag opphold osv i 2-3 uker. Blir fort sint og deprimert, gått veldig opp i vekt (fikk større matlyst og alltid lyst på søtt), får veldig ofte følelsen av å være gravid (det hormonet p-staven sller ut ligner på det hormonet du får når du er gravid) og fått ekstremt mye kviser i ansiktet, på brystet og på ryggen. Dette opplevde jeg ikke med p-piller.
Hormonspiralen hadde jeg i 5 mnd, måtte ta den ut pga ekstreme magesmerter. Føltes som om spiralen hadde hektet seg fast inni der og hver gang jeg beveget på meg så røska det til. Klarte ikke stå oppreist på slutten.
Hadde minipillen når jeg ammet, men slitsomt å huske på å ta den til akkurat samme tid hver dag (har bare 3 timer å gå på).

Så nå tenkte jeg å prøve p-ring. Er samme hormoner som p-pillen men mindre mengder og man bytter ring en gang i mnd, så blir mindre styr enn med å huske pillen hver dag.

Men er jo forskjellig hvordan kroppen reagerer på de ulike typer prevansjon. så må nesten prøve deg frem på hva du liker.

ninaheg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat