Opprinnelig lagt inn av Kitt, her. Nei, sykepleier- lønn blir man ikke fet av, og i hvert fall ikke når jeg på AAP bare får 66% av det jeg hadde i 50% nattstilling! Ikke fant jeg noen lege og heller ingen sykepleier iom at jeg var gift før jeg begynte på sykepleierskolen! Men kjekk er han! Selv med +20kg etter snart 18 år! Overlater til dia- legen min å bestemme hva jeg skal prøve i hvilken rekkefølge. For øyeblikket 5+5 Byetta og 16+18 Insulatard! Lever i håpet om at en varig vektreduksjon vil gjøre sprøytene overflødige i det minste, men det ser ut som om insulin- produksjonen min er veldig redusert! Men det er lov å håpe uansett!
Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.
Nei, sykepleier- lønn blir man ikke fet av, og i hvert fall ikke når jeg på AAP bare får 66% av det jeg hadde i 50% nattstilling! Ikke fant jeg noen lege og heller ingen sykepleier iom at jeg var gift før jeg begynte på sykepleierskolen! Men kjekk er han! Selv med +20kg etter snart 18 år! Overlater til dia- legen min å bestemme hva jeg skal prøve i hvilken rekkefølge. For øyeblikket 5+5 Byetta og 16+18 Insulatard! Lever i håpet om at en varig vektreduksjon vil gjøre sprøytene overflødige i det minste, men det ser ut som om insulin- produksjonen min er veldig redusert! Men det er lov å håpe uansett!
Glad jeg ikke har dia -enda. Er arvelig disponert (pappa), så der det denne vekta da... Tenker mer og mer på helsa etter hvert som vekta bare har gått opp og opp de siste 10 årene Jeg skal i alle fall gjøre skikkelig research på GBP. Er veldig mange som er skeptisk/negativ. Og det skjønner jeg jo. Men jeg vil gjerne få muligheten til å "leve vanlig" nå når jeg er i begynnelsen av 30-åra. -Enn om 10-15 år når jeg allerede har fått tilleggssykdommer pga vekta. Har barn som jeg gjerne kunne tenkt meg å være MER aktiv sammen med. Jeg kjenner at vekta blir mer og mer et hinder for det, selv om mottoet mitt bestandig har vært at "Vekta skal aldri få bli et hinder i å la meg gjøre det jeg har lyst til"... Tross vekta har jeg vært med på fjellturer, trening og annet. Samtidig begynner det å bli et hinder (alderen? ), og da MÅ jeg begynne seriøst å gå ned i vekt! (ikke bare prøve og feile i flere tiår fremover slik det har vært siste 10 årene). Legen min ville vente til neste time om et par mnd å se hvordan vektnedgangen har vært; og om det ikke var noe særlig frem(ned)gang ville han henvise til GBP. Da hadde jeg også fått litt tid på å gjøre litt research, og bestemme meg for hva jeg vil. Og det er vel bare å frese på med den henvisningen, som du sier kan man heller (forhåpentligvis) hoppe ut av køen (hvis man er så heldig)