Vis enkelt innlegg
Gammel 11-02-11, 20:30   #5
aktivjente
Medlem

aktivjente sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skjer egentlig i Egypt?

Ja- nå gikk altså den kristne diktatoren Mubarak. Egypt har en stor masse med muslimer som er kjempefornøyde, for de ble veldig undertrykket under diktatorstyret (som drev med valgfusk o.l). Imidlertid kan vi nå se at landet kommer inn i et "maktvakum". Det er ingen umiddelbare kandidater som har sagt at de vil overta. Dersom ikke Suleiman innsettes som midlertidig statsoverhode kan dette maktvakumet gi rom for ekstremister. Jeg tror ikke al Quaida opererer så langt vest, men det finnes helt sikkert andre ekstreme grupperinger i de arabiske, nordafrikanske statene.

Jeg tror ikke vi skal spekulere så mye på om Egypt blir lukka for turister... Det er mye verre å tenke på at landet har kristne og muslimske folkegrupper, og at de uten en sterk overmakt kan ende i fæle konflikter med hverandre. Vi har jo sett hvordan slike konflikter kan utarte seg... Det er det USA og vesten er så redde for.

Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat