|
Sv: Veldig bra om Diabetes!
Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.
Hva med å gi Mor en gave...fex Sofie hexebergs bok "Frisk med Lavkarbo" 
Jeg lot den ligge hjemme en stund da jeg kjøpte den. Akkurat nå er den hos ei venninne som bor litt unna familien. Jeg har tenkt på at kanskje boka virker mer interessant for henne nå, siden det er en del snakk om høyt blodtrykk i tillegg, hun har generelt veldig stort behov for å klare å gå ned i vekt.. Så den skal nok havne tydelig fremme på stuebordet igjen ganske snart!
Omtrent det samme gjelder for pappa. Lillebror som bor med dem er også stor, men heldigvis ingen sykdommer relaterte til vekt, enn så lenge.. :/
Skal maile over et par oppskrifter jeg bruker, f.eks. en brukbar pizzabunn og noe bakst uten mel og med sukrin. Pizzaen har de smakt og likte godt, så. Trenger ikke kutte ut helgekosen bare for å gå ned i vekt!!
I det hele tatt håper jeg at legemiljøet og staten generelt snart innser at et vanlig menneske med jobb og hjem, ikke klarer å trene hardt 4-5 ganger i uka. Folk flest er allerede kaffeavhengige for å holde øynene åpne og konsentrasjonen oppe til å gjøre det samfunnet krever av dem. Dermed er det kostholdet som blir den enkleste medisinen. Det er alltid 'vi beveger oss for lite' som får skylda for fedme-epidemien.

|