|
Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info
Opprinnelig lagt inn av HeleneV, her.
Vurderer GBP, da ikke noe funker skikkelig på disse påklistrede kiloene...
Gått på ketolyse i ca 4mnd, uten å gå ned så mange kilo. Startet på 117kg fordelt på 165cm. Nå 109,3. Altså BMI rundt 40 nå.
Lurer bare på ifht vektnedgang før en evt operasjon. Ser at mange går ned flere kilo før operasjon. Hva om jeg feks greier å presse meg ned til en BMI på 34 eller mindre før operasjon, vil jeg "miste retten" til operasjon da?
Prøver bare å samle mest mulig informasjon... Om jeg velger GBP, så er det noe med "stoltheten" å ha greid å gå ned disse kiloene SELV før operasjon.
Du må ha en BMI på minimum 40 eller 35 med tilleggssykdommer ved søknadstidspunktet for å komme til vurdering. Dvs den BMI du har når legen sender henvisningen.
Mange får beskjed om å gå ned før operasjonen da det første fettet som forsvinner er innvollsfett. For at kirurgen skal ha best mulige arbeidsforhold, er det fint om man klarer å kvitte seg med dette fettet før operasjonen!
Man ja, noen er "for" flink og får dermed ikke operasjon.
Tror dog dette er sjeldent, da det jo ikke er å gå ned i vekt osm er problemet for de fleste, men å holde vekten. Mange går jo opp og ned og opp og ned og opp og opp flere ganger!
Det er veldig lang ventetid på offentlig operasjon for oss som søker nå. 2-4 årfaktisk!
Dersom du vurderer operasjon, vil jeg ha fått avgårde en henvisning, så kan du heller takke nei når den tid kommer!
Du finner masse info på vektoperasjon.no
|