|
Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter
Joda.... jeg kan skjønne frustrasjonene dine når man ser folk rase ned 8 kilo de tre første ukene. Men husk at disse er enkelttilfeller. Sånn er det ikke for alle, og sånn var det ikke for meg. Jeg regna nylig ut snittnedgangen min, og den var på 666 gram i uka (joda, satan sjøl var med meg), noe jeg så klart er strålende fornøyd med. Jeg hadde heller ingen lange platåer (en og annen uke hvor jeg sto stille så klart), og ikke minst... jeg er mann. Og vi har det nok dessverre (for kvinner) lettere enn dere av hunkjønnstypen.
Du gikk ned med en gang, og så gikk du opp igjen de samme tre kiloene, eller er 3 kilo det du gikk ned til sammen på tre uker? I så fall var det ikke dårlig. Greit at man mister en del vann først, men ikke alle setter i gang med god forbrenning av fett i starten heller. 4-8 uker for å nå optimal forbrenning er vel det Torkil snakker om, og det er vel egentlig det jeg vil anbefale å kjøre før man begynner å fortvile. Er jo folk her inne som har holdt på i over ett år og bare har gått ned 10 kilo... men det fine er at de har funnet ut at de føler seg så bra på dette kostholdet (noe jeg også gjør) at vektnedgangen har blitt flytta fra pirmærfokus til en bonusgreie.
Personlig hadde jeg klikka i vater og skamrista alle rundt meg om jeg måtte leve på pulver og ikke mat, så jeg får bare ønske deg lykke til med den kuren, og velkommen tilbake til et godt kosthold når du er ferdig