Vis enkelt innlegg
Gammel 11-02-11, 14:26   #208
hope10
Seniormedlem

hope10 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
hope10 er ny på veien

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Hei Hope.... skal prøve å gi deg litt svar.
Fett metter mye bedre enn karbohydrater (og det gjør nok proteiner også), så om du holder karbene nede og spiser deg passe mett hver gang du er sulten, så vil nok også kaloriinntaket holde seg på et fornuftig nivå. Går du ikke ned på 4-6 uker (altså må du ha mer tålmodighet enn du hadde i første runde), så kan man begynne å se på kaloriinntak, partystoppere osv.

Wow, tusen takk for svar Nå har jeg virkelig fått det inn med teskje Jeg blir egentlig mest frustrert over at jeg bare surrer rundt samme kiloet i 3 uker, opp og ned rundt samme kiloet, for meg føles det som stillstand, når jeg 3 uker tidligere, var på samme nivået, så jeg er nok veldig utålmodig

men skal gjøre nok en kjempeinnsats når jeg komme rpå igjen om 2 uker, men det som er så frustrerende er at de rundt meg VIRKELIG forvirrer meg med dette. først var det bare å spsie nok fett, holde meg under 15 karber, å så mye kjøtt jeg ville, å så blir det snakk om:
-for mye fett?
-for lite fett?
-partystoppere?
-for mye protein så og så mye pr kg osv?
-kcal inntak i tillegg?
-syklus, sykdom, stress osv osv

så jeg falt rett å slett av hele lasset, å motivasjonen også, jeg må ha litt fremgang for å se at det fører noe sted å 3 uker med å vær e på samme kiloet, med den innsatsen jeg gjorde, holdt meg slavisk til karbene, alltid i ketose, å alle de tilstelningene vi var på, å jeg spesialbestilte mat, å gjorde alt rett, å så står jeg der.....på samme sted.......
å så hører jeg om andre som bruker søtning, barer, skeier ut osv, å allikevel går ned...det var vel der frustrasjonen steg ja

men nå har jeg lest boken minst hundre ganger, å den ligger på nattbordet om kvelden, som sengelektyre, å på kjøkkenet om dagen, så dette skal jeg få til..håper jeg...

At jeg skal holde meg på det senere er ikke noe problem, her kastet vi flere søppelsekker (ga de til naboer) i høst, å vi spiser det vi skal hele familien. men foreløpig har jeg en blanding av steinaldermat og lavkarbo, siden vi egentlig la over til steinaldermat, å så er det et par ting som henger igjen, men vi er ihvertfall 95 % over, å jeg må sette meg mer inn i hvordan kostholdet til en som er ut av ketose, ser ut, det er jeg ikke helt inne i, derfor de hangler litt mellom begge deler enda..da det er jeg som lager maten...mend e har ihvertfall et sunt kosthold, uten melk, poteter, ris osv.. de har litt pasta igjen, å litt brød av og til, så har litt igjen der, men er på riktig vei ihvertfall, skal lær emg mer etterhvert, å få til siste biten, men akuratt nå har jeg nok med å lære meg om ketosen...

TUSEN TAKK for grundig svar Setter kjempestor pris på det, føler jeg maser litt her, men mye å sette seg inn i..

hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat