Vis enkelt innlegg
Gammel 11-02-11, 12:37   #15
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Etikk og økt inntak av kjøtt/fisk/egg

Jeg kan nok ikke se den filmen. Jeg er av oppfatning av at vi er en del av øko-systemet, og dermed skal spise kjøtt. Hadde jeg kunne VALGT! hadde jeg skutt kjøttet mitt selv i skogen (hjort, rådyr, elg osv) og på viddene (storfugl), og jeg hadde hatt høner/kyllinger og gris og sau og ku selv. Helt sant! Men jeg kan ikke det her jeg bor - og jeg har ikke tid fordi jeg må på jobb og tjene penger til å betale huslånet

Jeg er dessverre også så overfølsom og lar meg påvirke så sterkt av propaganda (ja, jeg kaller det propaganda, fordi selv om jeg ikke har sett filmen antar jeg den viser EN side av dyrehold.). Akkurat som jeg ikke klarer å forholde meg til barnemishandlingssaker, trafficking, sult og nød og tortur i andre deler av verden - rett og slett fordi jeg ville blitt lagt rett inn på institusjon i fosterstilling med diagnosen "verdens-depresjon".

Har jeg av og til dårlig samvittighet fordi jeg ikke vet ALT kjøttet jeg spiser til middag har blitt utsatt for? Nei, det har jeg ikke. Jeg KAN ikke ha det - for som sagt - rett i fosterstilling... så for å klare å leve et noenlunde ok liv der jeg prøver å ha omsorg for mine nærmeste, pluss et par fadderbarn gjennom plan og redd barna - må jeg stenge en del av informasjonen fra verden ute... dessverre. Jeg er bare et menneske, og jeg gjør hver dag så godt JEG kan

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat