Vis enkelt innlegg
Gammel 11-02-11, 11:48   #6
knh
Seniormedlem

knh sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 38
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Med fokus på trening!

Helt enig!!
Lavkarbo blir stort sett forbundet med slanking av de som ikke kan noe særlig om det, og da trur jeg mange blir negative og tenker "aah, nok en slankekur". Jeg har absolutt ikke noe negativt å si om å spise lavkarbo for å gå ned i vekt!! Synes det er helt supert at de som er overvektige og kanskje ikke har mulighet til å trene endrer til dette kostholdet!
Men det er så synd at "alle andre" skal forbinde lavkarbo med slanking, trur dette fører til at mange normalvektige unngår det, siden de ikke vet om alle andre helsegevinster.
Det er også mange av de uvitende som trur lavkarbo=nullkarbo, og dette trur jeg også fører til at folk kan få et feil inntrykk av det.

Man må ikke spise ketogent for å oppnå god helseeffekt og man kan spise gulrot og andre rotgrønnsaker innimellom og allikevel spise lavkarbo. Til og med en liten potet og litt grove kornproduker en gang iblant. Man har ikke et høykarbokosthold av den grunn. Det er heller ingen krise om man spiser "vanlig" en gang innimellom når man f.eks blir bedt bort.
For de som er overvektige og slanker seg er det selvfølgelig nødvendig å være strengere for å oppnå den vektnedgangen de ønsker/trenger, men det betyr ikke at alle som har et lavkarbokosthold på spise 15-20 gram karbohydrater om dagen 365 dager i året for å ha et sunt kosthold som opprettholder god helse og det er det jeg har fått inntrykk av at mange av de som er uvitende tror.

nå blei det mye babling her, men ville bare lufte tankene litt

Virker som "alle" som er imot lavkarbo trur man MÅ spise tilnærmet nullkarbo og proppe i seg så mye fett man klarer

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat