|
Sv: Februarskravletråden 30+
Opprinnelig lagt inn av HeleneV, her.
Ja, som sykepleier kjenner jeg til komplikasjonene ved GBP. Likevel vurderer jeg det sterkt. Det er bra man er skeptisk til slikt i utgangspunktet, det har jeg også vært i mange år. Er for så vidt det enda -men tanken blir mer og mer "overkommelig" etter hvert som man mislykkes.
Og faktisk, nettopp fordi jeg er sykepleier så irriterer det meg enda mer at jeg er overvektig... Nesten som å mislykkes dobbelt så mye -jeg skal da ha "kunnskapen" til å ikke bli overvektig...
Skjønner godt at de som jobber på gastro-avd blir mer skeptisk enn andre da.
Det er vel fare for komplikasjoner uansett. Overvekt kan jo gi noen og GBP kan jo gi andre. Det er jo selvfølgelig noe man må vurdere helt selv. Og det er sikkert bra å være sykepleier, for da forstår du jo sikkert enda bedre hva det er snakk om. Jeg ville bare forsikre meg om at du har prøvd ut alle andre muligheter først. Desverre har jeg snakket med mennesker som tenker at GBP er den enkleste løsningen (ikke du altså, men andre). Og jeg blir litt skremt, for det er da virkelig ikke en enkel løsning. Heller siste utvei. Jeg håper at det kanskje plutselig løsner for deg mens du står i kø og at ketolysen tar seg av det. Og det å være sykepleier og overvektig er da inget nederlag. Og jeg er ikke så sikker på at "kunnskapen" man lærer i sykepleierutdanningen er riktig kunnskap for å kontrollere overvekt. Foresten er du ei veldig pen jente! Det jeg ser iallefall 
Lykke til! Håper det ordner seg 
|