Vis enkelt innlegg
Gammel 11-02-11, 00:19   #84
HeleneV
Medlem

HeleneV sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Molde
HeleneV er på en erverdig vei
Smile

Sv: Februarskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Har du prøvd andre lavkarbovarianter? Skaldeman mener jo at de som har de største overvektsproblemene ikke skal ha mer en maks 7g karbohydrater pr dag. Jeg vet jo ikke om det hadde hjelpt deg, men det kan jo hende en annen retning kunne fungert bedre? Jeg har selv ikke prøvd ketolyse, så jeg vet ikke så mye om hvordan det fungerer.

Jeg vet at GBP er det man tyr til når man har prøvd alle utveier og jeg forstår at mange ønsker det etter å ha prøvd alt. Men jeg må si at jeg er skeptisk. Jeg har en venninne som er sykepleirestudent og vi hadde en gang en diskusjon om GBP. Hun sa at mesteparten av pasientene ved mageavdelingen (hva heter det igjen?) på Haukeland er komplikasjoner av GBP. Mammaen til en god venninne av meg holdt på å dø i juen p.g.a en slik komplikasjon. For det første gikk maten rett til tarmen uten å stoppe i magen slik at hun ble sulten 5 minutter etter måltider. For det andre hadde hun hull i magesekken slik at innholdet lakk ut i kroppen. Nå får hun mat gjennom sonde og må gå med en sekk på ryggen hele dagen for å få nok næring. Beklager dersom jeg virker negativ. Jeg vet det er mange mennesker som har fått et mye bedre liv fordi de har fått GBP, men mange av de historiene jeg hører er ikke så positive. Det er veldig trist at ketolyse ikke fungerer så bra for deg. Jeg håper bare du er klar over mulige komplikasjoner før du legger deg under kniven.

Ja, som sykepleier kjenner jeg til komplikasjonene ved GBP. Likevel vurderer jeg det sterkt. Det er bra man er skeptisk til slikt i utgangspunktet, det har jeg også vært i mange år. Er for så vidt det enda -men tanken blir mer og mer "overkommelig" etter hvert som man mislykkes.

Og faktisk, nettopp fordi jeg er sykepleier så irriterer det meg enda mer at jeg er overvektig... Nesten som å mislykkes dobbelt så mye -jeg skal da ha "kunnskapen" til å ikke bli overvektig...

Skjønner godt at de som jobber på gastro-avd blir mer skeptisk enn andre da.

HeleneV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat