|
Sv: Det er da vel ikke sunt eller effektivt?
Opprinnelig lagt inn av Fredrikke07, her.
Trodde vektklubben var mer seriøse enn som så..
Virkelig..? Har du noengang hørt professor Christian Drevon uttale seg? Så en korrespondanse han hadde med et kvinnelig medlem av vektklubben, der det var åpenbart at hun var nært å nå sin grense etter å ha ligget både på 1200, 1000 og 800-900kcal om dagen uten å gå ned et gram. Faktisk hadde hun gått opp totalt sett selv, og måten hun henvendte seg til selveste sjefs-"fettfoben" gav meg inntrykk av at hun virkelig hadde forsøkt og var seriøs.
Svaret..? Ufattelig ufint skrevet, og essensen var "Det er ikke rart du er feit når du sitter i sofaen med én hånd i potetgullposen og en doughnut i den andre! Du kan kanskje lyve for deg selv, men ikke for meg! Slutt å sitte på ræva og frotse i godteri og brus så går du ned i vekt, løgner!"
Jeg er en svært rolig og avbalansert person, men når jeg så et hjerteskrik fra en desperat person få den responsen fra en høyt aktet person i en svært influensiell posisjon... Jeg ble så forbannet at det kokte innvendig! Gudene vet hvor mange sårbare mennesker denne Drevon indirekte har kostet livet med "rådene" sine og denne kvalme holdningen.
Klart, kalorirestriksjon funker for noen for å gå ned i vekt. Avhengig av grad og fordeling av insulinresistens vil de fleste gå ned i vekt ved å kutte energiinntaket. Problemet er å få i seg livsviktige næringsstoffer, samt at kroppen helt fint kan lagre fett mens den tærer på muskler, organer og skjelett. Høykarbo og kalorirestriksjon er en usunn måte å leve på, det er rett og slett ikke til å komme unna! 
|