Vis enkelt innlegg
Gammel 10-02-11, 16:45   #5
Nannah
Seniormedlem

Nannah sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 65
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Veldig bra om Diabetes!

her kom et overaskende "Mildt" svar

Hei, og takk for din henvendelse. Jeg har lest blogginnlegget, men kan ikke uttale meg på vegne av ”hele Diabetesforbundet”. Generelt kan jeg si at Diabetesforbundet synes det er flott at mennesker deler og utveksler erfaringer, noe som kanskje kan kjennetegne blogging som konsept. Hvordan det svenske helsevesenet informerer om diabetes, er det vel ikke på sin plass for oss å kommentere, da bør du heller sende linken til dem, hvis du ønsker en uttalelse derfra J

Det må sies at det er viktig at alle som har type 2-diabetes får god og riktig informasjon om sykdommen. Det er en sykdom som må tas på alvor, like mye som at de som står i fare for å utvikle type 2-diabetes må få vite hvordan de kan forhindre eller forsinke sykdomsdebuten. Det vil alltid være rom for forbedringer når det gjelder å gi god informasjon, og det fins mange forskjellige individuelle hensyn som må tas. På et generelt grunnlag kan vi også si at det er viktig å ta personlige erfaringer på alvor og lytte til dem som opplever at ”systemet” ikke virker bra nok. Når det er sagt, er det også viktig å tenke på at det én opplever ikke nødvendigvis trenger å bety at ”alle andre” har det på samme måte.

Håper dette ga deg noen svar. Ta gjerne kontakt igjen hvis du har flere spørsmål, eller les mer om diabetes på www.diabetes.no

Vennlig hilsen

Margrethe Aulie
informasjonskonsulent

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat