Vis enkelt innlegg
Gammel 10-02-11, 15:32   #11
Snis83
Medlem

Snis83 sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Haugalandet
Alder: 42
Snis83 er på en erverdig vei

Sv: Hei! Ny her jeg! (Med et par spørsmål)

Opprinnelig lagt inn av Fredrikke07, her.

Hm.. du sier du har spist alt for lite tidligere, hvorfor får man slik overvekt da? Kan man virkelig spise få kalorier i forhold til "uttak" og øke vekta såpass? Skjønner ikke noe jeg nå, så må bare spørre.
Men du mente kanskje ikke i kalorier men i mengde mat eller hvor ofte du spiste eller...? Kan jo spise to ganger om dagen, men enormt med kcal mener jeg og derfor legge på seg.

Så bra at dere vil legge om kostholdet og få en god helse! Greit å få bukt med cola-avhengighet også. Ønsker deg/dere masse lykke til!

Har aldri lagt på meg noe særlig. Har vippet opp og ned en 5 kg +/- ca. siden jeg ble voksen. Så...vet ikke jeg ass. Har alltid vært 15-20 kg overvektig. Hele livet har jeg vært overvektig. Bortsett fra en liten stygg periode etter en veldig stygg kjæreste. Spiste ikke på 3 mndr omtrent :-| Etter det har jeg aldri hatt et helt normalt forhold til mat, og da blir det til at man spiser altfor lite, blir trett, sløv orker ingenting..jah. En ond sirkel og evig runddans. Har ikke spist spesielt usunt eller noe sånn. Colaen kom når jeg møtte mannen min for 3 år siden. Hehe.. La på meg en 5-6 kg i begynnelsen av forholdet og gikk ned igjen de i fjor på denne tiden. Har ligget rimelig stabilt siden, så.

De som sier at kroppen ikke går i sparemodus, de har virkelig ikke forsket på de rette menneskene tror jeg, for det er jo helt utrolig at det går an og spise så lite og ikke gå nedover på vekta. (så klart, nå har jo colaen spilt en rolle siste årene, men jeg har jo alltid vært sånn)
Er ikke sunt! Driter forsåvidt i hvor stor kroppen min er, men jeg vil ha en frisk og sunn kropp, og det får man jo ikke med altfor lite mat. Og sannsynligvis helt feil mat, for meg. Ingen er jo like, så det som er sunt for noen er ikke nødvendigvis sunt for alle.

Snis83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner-LCHF Svar med sitat