Vis enkelt innlegg
Gammel 09-02-11, 20:52   #23
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 58
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: LCHF for en normalvektig?

Opprinnelig lagt inn av Mistral, her.

Er det meg du spør?

I så fall ligger jeg på ca 1200-1400 kcal de dagene jeg spiser lite fett. De andre dagene varierer det veldig, alt fra 2000 til 3500!

Jeg er ikke så opptatt av ketose, så jeg vet ikke om jeg er i ketose hele tiden (antakelig ikke). Jeg prøver å holde meg under 70 gram karbo på vanlige dager, og under 10 på "slankedagene".

Det er ikke noe rart at veien ned til 54 kg er tøff, siden du nå er tilnærmet normalvektig. Så da må man nok regne med at det tar tid. Jeg har personlig funnet ut at jeg ikke kan bestemme hvor mye jeg skal gå ned. Mitt mål var BMI på 25, og det har jeg nådd. Om jeg går ned mer (noe jeg sikkert gjør når jeg begynner å sykle igjen), så tar jeg det som en ekstra bonus. Kroppen stopper opp når den har nådd sin idealvekt. Min idealvekt er det ikke mitt hode som bestemmer, men kroppen min. Lykke til!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat