Vis enkelt innlegg
Gammel 09-02-11, 15:29   #13
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 58
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er GRAVID!

Gratulerer så mye! Du går en spennende tid i møte
Generell lavkarbo ala Lindberg er helt ideell under graviditeten og under ammeperioden.
Dette med brødskiver er jo gitt som anbefaling i ett vanlig kosthold. Jeg spiste ikke mye brød under graviditeten, men økte sakte da jeg ble gravid. Jeg teller ikke, så jeg vet ikke hvor mye jeg lå på, men spiste knekkebrød til noen måltider.
Siden du kjenner til ketolyse, er det lurt å redusere på fett i takt med at du øker karbohydratene.
Det som er flott med lavkarbo når du er gravid, er at du slipper unna store svingninger i blodsukkeret. Jeg var så stabil at det nesten var kjedelig, hormonelle utbrudd eller hunger etter bestemte ting eksisterte ikke denne gangen. Og det hadde nok med stabilt blodsukker å gjøre.
Lykke til!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat