|
Jeg er redd jeg feiler de luxe, for jeg går ikke ned
Jeg ha lovet meg selv at jeg aldri skal tilbake på lavkalori, og jeg er sikker på at lavkarbo er min vei å gå. Men etter å ha gått ned 3-4 kilo helt i starten (startet på ketolyse 3.januar) har jeg stort sett stått stille. Og idag da jeg sto i et prøverom syntes jeg faktisk at jeg så mer "blubbete" ut på lenge. Er forresten på vei opp igjen, iflg den hersens digitalvekten...
Jeg begynner å lure på om jeg gjør noe veldig feil, og tenker mye frem og tilbake hele tiden slik at jeg blir usikker på hva jeg skal tørre å teste ut.
Jeg har bl.a innsett at jeg måtte øke fettinntaket. Burde jeg gjøre det, og a) fortsette å innta fløte og andre fete meieriprodukter, eller b) redusere sistnevnte men samtidig sikre mer fett? Nå har jeg cocosa i det meste. Kan det bli for mye...?
Her er et eksempel på dagsmeny;
Frokost;
a) 2-3 egg og 4 skiver bacon eller fårepølse + litt salat + fetaost
eller
b) to-tre kyllingklubber med grønnsaker og fetaost+ 3-4 cherrytomater
-gjerne med litt avocado
Lunsj;
2-3 kyllingklubber med salat og fetaost
Middag;
a)laks med squash, champignon, avocado, fløte/creme fraiche, meierismør og revet ost i ovnen, kanskje også en teskje pesto
eller
b) kylling stekt i meierismør, kremfløte/creme fraiche og grønnsaker
Kvelds;
Egg og bacon/fårepølse og litt grønnsaker (inkl avocado)
Jeg går liksom ingen vei...! I tillegg trener jeg bra, både karate+jogging (7-12 kilometer) og skulle tro at det hjalp.
Jeg lurer så fælt på om jeg nå tar inn for mye fett, om jeg bør øke proteininntaket, om jeg bør redusere meieriprodukter, om jeg spiser for mye/for lite, om jeg trener for lite, om jeg bør ha cocosa på det meste og samtidig bremse ned på inntaket av mat totalt sett, om jeg bør droppe småspising innimellom (som jo idag sikrer at jeg aldri er sulten) osv osv...
Beklager denne sutrete tråden, men jeg blir så lei meg...... Og lurer enda mer på hva de som går ned i vekt mener er de viktigste suksessfaktorene (selv om jeg selvsagt vet at dette er SÅ individuelt).
Jeg vet jo at jeg har gått ned ila denne tiden, men samtidig har jeg en veldig lei følelse av at jeg er på full fart på vei opp igjen. Nå orker jeg snart ikke gå på vekta (og det er kanskje like greit)....
Og når jeg ser innlegget mitt innser jeg jo at jeg faktisk ikke har et skikkelig budskap heller. Beklager.
|