|
Sv: Forvirret ang gram karbo/prosent
Takk for svar folkens! Godt å få oppklart dette med eggene, og 15gram ligger jeg nok under iallefall Er godt fornøyd med hvordan jeg spiser og går ned i vekt nå, ville bare finne ut av teorien her iom at jeg følte det med å angi antall gram er litt på tvers av Skaldemans teori om at det er prosenten som er viktig, altså helst 75% fett, max 5% karbo og resten protein. Men får lese litt mer i bøkene for å se om jeg blir klokere. Men er uansett fornøyd med opplegget, bare teoretisk nyskjerrig. Pluss at jeg prøver meg litt fram så greit å vite sånne ting. Tester hva jeg tåler, ost, nøtter osv. og antall karbo jeg kan få i meg for å holde fettbålet igang.
Blir litt sport i å klare å holde karboene nede, men har jo bare sett på prosent (gjennom vektklubben til Greteroede. Den regner ut slikt ) Ser litt artig ut da for jeg har like mye fett som den anbefaler karbo, protein er temmelig likt og så har jeg nesten usynlig mengre karbo, max5%
Har iallefall merket at jeg ikke tåler å ta en atkinsbar eller annet med søtstoff for da kommer søthungeren med en gang! Ikke er det så godt heller da men var fristende å prøve av gammel vane..
Men gleder meg til å kose meg med tapas med oliven, spekemat, ost og et glass rødvin på fredagskvelden. 
|