Vis enkelt innlegg
Gammel 08-02-11, 12:57   #4
Snorkfroken76
Medlem

Snorkfroken76 sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: Forvirret ang gram karbo/prosent

Hei, og takk for svar! Man skal jo ikke spise mer en man kjenner man trenger, og Skaldeman sier jo at om det blir 1000 eller 3000 kcal er uviktig. Men jeg ligger rundt en 2000-2300. Så spiser ikke veldig myhe mat, men spiser "normalt".

Til lunsj liker jeg å ha med en omelett av 3 egg, med litt fløte (0,5dl) og smør i + bacon/skinke eller røkelaks (ev. ost) til (ca. 50gram) Tre egg er jo nesten 3 karbo så betyr det at jeg må ned på to egg da iom at det andre også har litt karbo i seg?

Han nevner ikke dette med gram noe annet sted så stusset slik, eller ser han veldig opptatt av fettkvoten og brøken på måltidet, og jeg ligger over 70% i fett (prøver å nå 75%, og ligger alltid under 5% i karbo)

Typisk middag: Et stykke laks/kotelett/kjøttkaker/torsk med bacon (en 125-180gr typ et ferdig stykke laks/en kotelett etc.) enten alene eller med blomkålpure/avokado til.

Kvelds: ost og skinke eller reker/tunfisk med majo og litt løk.

har gått ned en kilo omtrent i uka på dette og har fått gode utslag på stikkprøver med ketosemålinger, men vil gjerne vite om dette med 3 gram er en viktig grense for å få optimal forbrenning.

Andre med erfaringer som vil svare/dele erfaringer?

Mål til 17.mai!:

Sist redigert av Snorkfroken76 : 08-02-11 kl 12:58. Årsak: Glemte å skrive noe:)
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat