|
Sv: LCHF for en normalvektig?
Opprinnelig lagt inn av jada_klue, her.
Ser du er ferdig på ketolyse. Betyr det at du er i mål med slankingen? Kan jeg spørre om hvor mye du har gått ned, og hvordan kroppen sa ifra når du var ferdig? Man hører jo så mye om at man trenger karbohydrater i forbindelse med restitusjon etter trening, og at man ikke kan "stramme opp" og bli tynn uten et kaloriunderskudd.. Er rett og slett litt redd for at kroppen min og jeg er MEGET uenige om hva som er idealvekten. Mens jeg mener jeg i allefall bør kunne veie 4-5 kilo mindre, virker det som at kroppen min jobber med å holde vekten jeg har nå.. Og da vil jeg jo faktisk aldri få det resultatet jeg ønsker med LCHF og trening. For mister jeg ikke mer fett vil heller ikke musklene jeg bygger komme til sin rett. .
Jeg gikk ned 12 -13 kilo og så gikk jeg opp to da jeg begynte å spise mer og der ligger jeg. Det er litt over to år siden jeg var ferdig.
Jeg syntes bare selv at jeg var ferdig og at jeg så "normal" ut. Jeg er såpass gammel at jeg ikke har noe ønske om å være tynn, det ser ikke bra ut. Å finne idelavekten sin er nok vanskelig, men jeg vil tro at kroppen din vet best. Tren styrke, spis lavkarbo og slapp av.
Er det forresten noe mer proff styrketrening du satser på??
http://www.stumptuous.com/ er et nettsted for styrketrening for kvinner, mange gode tips der!
Ang. treningen min, så har jeg lært i den siste tiden at det nytter ikke å fjase rundt med 5 kilos manualer (for meg!) og at jeg var veldig redd for å slite mens jeg trente. Å løfte en vekt skulle være lett, og jeg kunne ta 15 reps uten problemer. Selvfølgelig ble det ingen synlige resultater av det og nå prøver jeg å pushe meg skikkelig. Dessverre er uttrykket "no pain, no gain" temmelig beskrivende for styrketrening. Trøsten er jo at det går fort over og gir resultater 
Etter trening skal man fylle på med proteiner for å gjenoppbygge musklene. Karbohydrater er for å fylle opp tomme glykogenlagre, noe du ikke trenger å tenke på når du er på fettforbrenning (LCHF).
Etter trening spiser jeg et egg med smør og/eller majones eller en liten boks makrell i tomat med majones.
Før trening kan det være at jeg spiser en halv avokado hvis jeg er sulten eller bare en toppet ts med cocosa hvis jeg ikke er sulten.
Ellers la jeg ut et bilde av meg etter at jeg hadde gått på Jillian Michaels 30 days shred her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25121&page=35 (innlegg 1022)
Som du ser, så får jeg nok ikke jobb som modell, men det gjelder å være fornøyd med seg selv og ha et realistisk selvbilde.
Og jeg veier mer på bilde nr to.
Sist redigert av Gracella : 08-02-11 kl 13:20.
|