Vis enkelt innlegg
Gammel 07-02-11, 20:09   #22
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 58
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Vi som ikke skal ned så mange kilo ... Bulimi

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Man kan gå ned uten å være i ketose også. Man er jo ikke i ketose ved vanlige lavkalorislankekurer. Å innta mye karbohydrater og fett er uheldig da begge gir energi. Derfor er det lurt å enten holde fett på et minimum, spise mye protein og grønnsaker, eller spise karbohydrater kun i form av grønnsaker som gror over jorda og innta fett som energikilde og selvsagt spise protein i tillegg. Mange som vil ned bare fem kg ca må telle kalorier.

Vel....jeg har gått ned 25 kg uten å telle en eneste kalori og uten å være i ketose.
Men alt med måte da Ada Emilie. Det trenger ikke være enten minimalt med fett og mye karbohydrater eller masse fett og minimalt med karbohydrater.
Jeg har fulgt fedon Lindbergdietten. Her legger man vekt på mat med langsomme karbohydrater, han kaller dette lavglykemisk mat. Man passer på at alle måltider inneholder en viss mengde proteiner, fett og karbohydrater. Kan anbefale deg dette når du egentlig er normalvektig. Dietten er vektregulerende, dvs at om kroppen din har en idealvekt så vil du ikke gå ned mer. Og det er jo bra!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat