Vis enkelt innlegg
Gammel 07-02-11, 09:20   #5699
Egwene
Seniormedlem

Egwene sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 35
Egwene er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg er i en søskenflokk på fire, og jeg og lillebroren min er de som bor hjemme akkurat nå.
Når jeg gikk på ungdomsskolen(det er jo ikke så lenge siden, siden jeg er 20:P) var det vanlig at folk drakk i helgene.
Jeg er nesten avholds, men det er fordi jeg aldri har følt meg skikkelig trygg på de jeg har fått tilbud om å drikke sammen med.
Etter eksamensting i 10.klasse så ble "alle" enige om at joda, nå skulle dette feires med masse øl etc...
Dette snakket de altså om midt i skoletiden, men selvsagt ikke så lærere/voksne hørte det.

Lillebroren min er litt sånn som meg egentlig, og det synes jeg er litt fint.
Han har vært på fest en gang, og det likte han ikke, for han følte at alle ble så ubehagelige å være med når de ble snydens fulle.
Han brukte tiden sin på festen til å hjelpe ei jente som var så full at hun såvidt klarte å gå.

Samtidig så har en av mine storebrødre nesten prøvd ALT.
Og endte såvidt opp på gata som narkoman, men heldigvis er han i jobb igjen og alt er mye bedre.

Foreldrene mine har kanskje gitt oss litt alkohol når vi skulle ut, men det er ikke mye.
Lillebroren min fikk et par bokser øl, jeg fikk noe rusbrus.
Men det fine er at selv om de har vært strenge ang. drikking, har de sagt at de heller ville at vi skulle komme hjem sørpefulle, enn å ikke komme hjem i det hele tatt.