Vis enkelt innlegg
Gammel 06-02-11, 23:35   #37
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbopulver vs lavkarbomat

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

Lurer litt på denne:

http://www.cambridgekuren.no/forsiden.html'

Lykke til, om du vil ødelegge forbrenninga di for all fremtid! Jeg gikk på cambridge for endel år siden, og det eneste den gjorde var å gjøre det MYE vanskeligere å gå ned i vekt etterpå. Kroppen satte på alle alarmer, og så fort jeg forsøkte å redusere på kaloriinttaket på den ene eller andre måten. Jeg trengte faktisk over 3 år med lavkarbo kosthold før den forstod at den kunne gi slipp på energien smått om senn. Og min historie er ikke unik i forhold til pulverkurer.
Men altså, du har jo faktisk gått ned 4 kg på litt over fire uker! Forventet vektnedgang på en slik kur er 0,5-1kg pr uke. SÅ du ligger i overkant av snittet! Men du ser deg blind på enkeltdagene i stedet for å se på helheten. Det finnes ingen mirakelkurer som får deg til å rase ned 10kg i uka. Ei heller pulver. Du kan ikke regne med mer enn max 1 kg i uka på det heller. Og som sagt må du regne med å gå opp et par-tre kg når du begynner å spise igjen. I tillegg til at det du går ned kommer sannsynligvis til å være muskler, fordi det er lettest for kroppen å bryte ned. Og mindre muskler = lavere forbrenning.

For min egen del var nøkkelen til å få kroppen til å slippe å senke stressnivået i kroppen. Stress gir adrenalin og kortisol, som igjen gir insulinutskillelse. Og høyt insulin=fettlagring og dårlig forbrenning. F.eks yoga er fantastisk for å senke adrenalinnivået.

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Om du inntar veldig mye fett vil ikke kroppen behøve å ta av lageret sitt, men det er jo det du vil skal skje.

Dette stemmer ikke helt. Kroppen må vite at den får nok fett for å tørre å gi slipp på lageret sitt. Særlig hvis den er vant til å få lite energi fra før (lavkalori, sykdom osv).