Vis enkelt innlegg
Gammel 06-02-11, 22:09   #5694
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg begynte å drikke i 14-15 års alderen. Jeg flyttet ut som 16 åring pga lang avstand til skole. Jeg er nok enig med Photo. Det går ikke an å beskytte ungene mot alt, og de vil før eller siden komme i en alder der mange i deres omgangskrets begynner å feste. Men folk er forskjellige, og det gjelder også barna, noen vil drikke, andre vil vente. Det samme gjelder for røyk, sex, hasj osv.
Jeg er forsåvidt litt enig med de foreldrene som heller sender med litt alkohol hjemmefra med barna. Da vet de hva de får i seg, og når det florerer alt fra metanol til alkohol som er tilsatt noe ekstra så er det greit når ungene kommer til å drikke uansett.
Mange begynner å drikke tidlig, enten foreldrene vil det eller ikke. Alternativet er å stenge barna inne. Viktig er det at ungene vet hva alkohol er, og hva slags konsekvenser det kan få. Utover det så er det som Photo sier; de må få klatre i treet for å vite at det er vondt å falle ned.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo