Guttungen spurte i går om han kunne få ha overnattingsbesøk. Jeg sa nei siden både sambo og jeg ikke er helt i form om dagen. Klokken to i natt kom poden inn på soveromemt vårt (vi steinsov) og spurte om han kunne få låne den internettusben vi har på soverommet. Det fikk han.. I formiddag stekte jeg rundstykker og poden kom ned og spurte om han kunne få ta med mat opp til en kompis fordi han faktisk fikk besøk om natta. Kompisen kom derimot ned og lagde seg mat. Kompisen blir hos oss... Hele dagen, langt utover ettermiddagen. Han er faktisk nettopp gått. Jeg ble sint fordi vi hadde jo sagt NEI til overnattingsbesøk! Jeg skjennes mye fordi jeg hadde stått på kjøkkenet og laget mat i mange timer og poden bare spiser og fyker avsted igjen. Jeg ble megasur! Poden kommer ned og gråter.. Han er lei seg og føler behov for å forklare. Gutten som kom på besøk om natta hadde vært på en fest. Han hadde drukket litt, blitt på en snurr OG han likte ikke å være på festen, men han kunne ikke dra hjem. Han kom til oss fordi han føler seg trygg hos oss og ivaretatt. Poden tok vare på ham. Fikset seng og annet... blant annet internettoppkobling slik at han kunne spille rusen av seg. Jeg er stolt av poden!!! Megastolt!!! MEN er det ikke litt for tidlig at unger på 15/16 år har hjemmefester med alkohol?? Poden har nå fått beskjed om at vi kan arrangere alkoholfrie fester her hjemme. Jeg vil heller ha ungene rundt meg og vite hva de gjør enn at de er ute og jeg ikke vet noe. Er jeg gammeldags??