Vis enkelt innlegg
Gammel 06-02-11, 16:07   #28
EmilyB
Medlem

Medlem siden: Aug 2009
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi er et white trash-forum ...

Min lille teori om hvorfor det er så voldsom motstand mot lavkarbo blant enkelte (og da særlig kvinner) skyldes, foruten oppfatningene om mat og slanking som vi er flasket opp med, at folk ikke synes at slanking skal være lett.

På lavkarbo kan man spise seg ned i vekt på god mat, og mange går raskt og fort ned i vekt. Men slanking skal jo ikke være lett eller noen form for nytelse. Det skal være beinhardt, en pine, slik at man virkelig kan sole seg i glansen over at man har bitt tennene sammen og virkelig gjort en innsats for å gå ned x - antall kilo. Det er satt litt på spissen, men essensen er der.

Et annet problem er at media ukritisk serverer de opplysningene de får fra forskere, uten å gå direkte til primærkildene og studere dem. Hadde man gjort det, ville man sett at de fleste undersøkelser går i favør av lavkarbo. Men folk svelger det meste som står i media blindt. Mange forstår heller ikke at mye av kunnskapen vi i dag får servert fra ulike hold, er lobbet frem av sterke organisasjoner.

For min egen del bryr jeg meg ikke så mye om hva andre mener lenger. Jeg er stor fornøyd med at jeg endelig har den kroppen jeg har drømt om, at helsen min aldri har vært bedre og at jeg slipper mange livsstilssykdommer fordi jeg ikke putter i meg dårlig mat.

EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat