Opprinnelig lagt inn av mayor, her.
sånn som jeg oppfatter det så går en vel ganske hurtig ned i vekt på pulver.. men problemet er vel hvordan en skal unngå og gå rett opp i vekt igjen! med lavkarbo er det vel i det hele og store snakk om og legge om kostholdet og da vil man vel antagligvis gå ned i vekt,hvor fort avhenger vel av mange ting! jeg for min del regner med at det tar tid i og med jeg har drevet med slanking og overspising i mange år og alle former.. alt fra faste,pulver,trening og såkalt sunn mat...altså jo jo slanking... gått ned men blir alltid feit igjen!
så med masse lesing og prøve og forstå hvordan kroppen virker har hvertfall jeg kommet frem til at lavkarbo er min mulighet til og bli normalvektig og bli der.. om det skulle ta mnd eller år så er vel kluet og finne en vekt man trives med og bli der!
Men alle må jo finne sin vei som en kan leve med
Jeg er også litt usikker på om jeg klarer å holde meg der etterpå, var derfor jeg la ut tråden her, men jeg kommer til å forsøke i ren desperasjon nå tror jeg, har kun 4 mnd igjen å få til dette på, så her må jeg få fart på ting...
men skal holde meg på lavkarbo etter det også å satser på det beste, trening skal jeg også bli flinkere med så snart våren viser seg, sliter med anstrengelse astma, så har ikke komt meg særlig ut i vinter, men nå fikk jeg treningsapperat av min mann til bursdagen så må bli flinkere å bruke det..
men kommer tilbake
Har tro på dette kostholdet, vi la over for hele familien ifjor, til rene produkter, og ikke sukker, så kommer ikke til å endre det igjen nei 
Opprinnelig lagt inn av LIBBA, her.
Hope, Tutta: jeg har gått på pulverkur (Cambridge ) for en del år siden.
Gikk ned over 30 kg og var veldig fornøyd med det men......pulverkurer er veldig lav på kalorier så stoffskiftet går ned. Når en går over til fast føde igjen sniker kiloene seg på . Jeg kjenner mange som har gått ned på pulver, men ingen av dem ( inklusiv meg ) klarte å holde vekta.
Tror nok lavkarbo ( les mat ) er tingen.
Håper ikke dere gir opp.
Uff da, det var nettopp det svaret jeg egentlig fryktet, men samtidig det jeg regnet med var tilfellet, elelr så hadde vel alle gjort dette, men jeg har tenkt å forsøke nå dessverre
Men kommer til å holde meg her med veiing hver mandag, viss det er lov her inne..
Tusen takk for tilbakemeldingene
Setter stor pris på svar 
Opprinnelig lagt inn av LanoGakkGakk, her.
Det som har tatt motet fra meg denne gangen er at jeg har gått veldig seint ned. Samme vekt i løpet av en mnd som pleier å forsvinne den første uken pga vann, men som bare blir fulgt av kilo etter kilo etter som ukene går. I tillegg har jeg ikke hatt noe energi økning denne gangen. Har bare blitt slappere og slappere, så all treningen jeg skulle supplere med er gått rett i vasken. Bare det å gå en spasertur har vært for mye den siste tiden.
Nå har jeg begynt å gumle på massevis av vitaminer o.l., skal spise enda mer grønnsaker, har bakt lavkarbo brød (spiste akkurat mine to første skiver
) Kjennes faktisk ut som at jeg er i litt bedre form i dag, så jeg er spent på om det blir enda bedre i morgen, eller om jeg faller tilbake i dalbunnen.... Jeg VET med meg selv at jeg går ned fort hvis jeg bare kommer meg igang med spaserturene mine, men uten energi har jeg rett og slett ikke klart det.
Har laget meg en liten oversikt i hodet over det jeg skal endre som ser ut sånn:
1. Bli flinkere med å drikke vann, der faller jeg hele tiden tilbake til å drikke for lite nemlig.
2. Ta vitamintilskudd!!!
3. Spise mye mer grønnsaker.
4. Forhåpentligvis øke energien så jeg kan komme meg UT på TUR!!!
Jeg gikk ned 10 kilo i fjor på pulver, men de er kommet tilbake, så jeg har ikke lyst til å repetere den fiaskoen. Kanskje det også er en medvirkende årsak til at jeg nå går så treigt ned i vekt... Jeg vil nemlig ha et kosthold jeg kan leve med, trives med, som hjelper meg med søthungeren, og som gir meg den energien jeg trenger til å ha et AKTIVT liv.
Det har tatt motet fra meg også...jeg gikk opp etter 4 svangerskap, å har ikke komt meg ned igjen, har forsøkt en gang, da gikk jeg ned 11 kg, men jeg klarte ikke gjennomføre det pga astma`en ble oppdaget, å jeg greide ikke treningen, til slutt besvimte jeg ....
men klarer å komme meg mer rundt nå,i høst var bare en tur i trappen ned for å hente posten uoverkommelig, så ungene fikk den jobben...
Jeg spiser vitaminer hver dag, tran hver dag, spiser det jeg skal, er veldig aktiv pga jobben, samt 4 unger som skal hentes, bringes, på aktiviteter, å når de er på bordtennistrening, så trener jeg og minsten i andre delen av salen, på ballspill osv, vi går turer å mater svanene (flere km), sykler turer med de bakpå, er mye i hagen, graver, luker, kjører på mold, har 4 kompostbinger som jevnlig fylles og tømmes osv, så føler ikke jeg får til så mye mer på den området enda.
Er foresten å fisker flere ganger i uken fra april til oktober med familien, å vi går jevnlig på svømming (hvor jeg løper uti vannet å ikke kommer opp før vi skal gå pga jeg er så flau)
Jeg drikker mengder med vann, å knasker grønnsaker, da jeg elsker det, så jeg aner ikke hva jeg skal forandre, menyene er jo som nevnt ovenfor helt iorden, å jeg gjør det visst riktig, men allikevel så sitter jeg å surrer rundt 88 tallet...
Om søvn har noen innvirkning så får jeg nok av den også, da jeg ofte legger meg like etter at sistemann er i seng...
Så siden jeg ikke kommer på noen forbedringspunkter nå, så tyr jeg til et siste halmstrå, men holder meg som sagt her i veietråden osv de 3 ukene, å så kommer jeg på igjen etter det, om det er lov..