Vis enkelt innlegg
Gammel 06-02-11, 14:36   #23
LanoGakkGakk
Medlem

LanoGakkGakk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Lavkarbopulver vs lavkarbomat

Opprinnelig lagt inn av mayor, her.

sånn som jeg oppfatter det så går en vel ganske hurtig ned i vekt på pulver.. men problemet er vel hvordan en skal unngå og gå rett opp i vekt igjen! med lavkarbo er det vel i det hele og store snakk om og legge om kostholdet og da vil man vel antagligvis gå ned i vekt,hvor fort avhenger vel av mange ting! jeg for min del regner med at det tar tid i og med jeg har drevet med slanking og overspising i mange år og alle former.. alt fra faste,pulver,trening og såkalt sunn mat...altså jo jo slanking... gått ned men blir alltid feit igjen!
så med masse lesing og prøve og forstå hvordan kroppen virker har hvertfall jeg kommet frem til at lavkarbo er min mulighet til og bli normalvektig og bli der.. om det skulle ta mnd eller år så er vel kluet og finne en vekt man trives med og bli der!
Men alle må jo finne sin vei som en kan leve med

Det som har tatt motet fra meg denne gangen er at jeg har gått veldig seint ned. Samme vekt i løpet av en mnd som pleier å forsvinne den første uken pga vann, men som bare blir fulgt av kilo etter kilo etter som ukene går. I tillegg har jeg ikke hatt noe energi økning denne gangen. Har bare blitt slappere og slappere, så all treningen jeg skulle supplere med er gått rett i vasken. Bare det å gå en spasertur har vært for mye den siste tiden.

Nå har jeg begynt å gumle på massevis av vitaminer o.l., skal spise enda mer grønnsaker, har bakt lavkarbo brød (spiste akkurat mine to første skiver ) Kjennes faktisk ut som at jeg er i litt bedre form i dag, så jeg er spent på om det blir enda bedre i morgen, eller om jeg faller tilbake i dalbunnen.... Jeg VET med meg selv at jeg går ned fort hvis jeg bare kommer meg igang med spaserturene mine, men uten energi har jeg rett og slett ikke klart det.

Har laget meg en liten oversikt i hodet over det jeg skal endre som ser ut sånn:

1. Bli flinkere med å drikke vann, der faller jeg hele tiden tilbake til å drikke for lite nemlig.
2. Ta vitamintilskudd!!!
3. Spise mye mer grønnsaker.
4. Forhåpentligvis øke energien så jeg kan komme meg UT på TUR!!!

Jeg gikk ned 10 kilo i fjor på pulver, men de er kommet tilbake, så jeg har ikke lyst til å repetere den fiaskoen. Kanskje det også er en medvirkende årsak til at jeg nå går så treigt ned i vekt... Jeg vil nemlig ha et kosthold jeg kan leve med, trives med, som hjelper meg med søthungeren, og som gir meg den energien jeg trenger til å ha et AKTIVT liv.

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat