Vis enkelt innlegg
Gammel 06-02-11, 14:30   #3
ekenna
Seniormedlem

ekenna sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sær i matveien, noen som kan hjelpe?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Alternative, meieriproduktfrie fettkilder er jo for eksempel majones, avocado, kokosmelk, olje, ghee, eggeplommer. Kjøtt/fisk kan feks paneres i egg/majones og sesamfrø, kokosmelk kan bli til mye deilig curry/saus, og det er ikke så vanskelig å lage sin egen bearnaisesaus, heller.

Bruker mye majones ja. Hver gang vi har noe med kjøtt eller kylling lager jeg en god dressing med majones, ketchup, chili og pepper. Den er veldig god. har også vært på en forretning der de har masse utenlandske varer og kjøpt skikkelig karri(rød og grønn) samt god chilipasta og kyllingbuljong. Laget en god rett med det og kokosmelk her en dag. Kanskje gjøre det litt oftere.

Har de ghee på dagligvare eller bare på helsekostbutikker?

Hei, det var foressten veldig lurt med panering i egg/majones og sesamfrø! takk for tipset. Men hvordan gjør du det? både egg og majones, eller enten egg eller majones?

Har liksom gått så greit å leve på lavkarbo fram til nå. Og nå kan jeg ikke stå og lage mat selv lenger, på grunn av operasjonen, men er med litt til jeg må gå og sette meg med foten opp. Og det var etter i dag, da mamma kom sjokkert ned til meg og spurte: "Hvorfor går jeg bare opp, vi spiser jo for det meste etter bøkene?", at jeg begynte å tenke på hvordan vi kan løse dette. Tror jeg rett og slett må lage en skikkelig gjennomtenkt måltidsplan, uke for uke, regne ut at vi får nok fett og ta hensyn til alt ovenfor. Og da er det vel bare å begynne...