|
Sv: Årsaker til ulvehunger
Har ikke lest linkene her, men når jeg leste overskriften måtte jeg bare inn å skrive litt Jeg har diabetes type en og har siden jeg fikk den hatt ENORM apetitt.. Og, det som er relevant i denne settingen da, når jeg fikk føling, altså lavt blodsukker, på høykarbo kunne jeg spise for 5! Det er ikke bare en gang jeg har tømt kjøleskapet o.l.. Verst var det om jeg hadde gått med høyt og sank nedover..
Nå har jeg spist ketogent i cirka 2 uker, og generell lavkarbo et par uker før det.. Blodsukkeret mitt er tilnærma superbra og jeg er ikke så sliten som jeg har vært.. En annen ting jeg også ikke er lenger, det er sulten! Jeg spiser nå 2-3 måltider om dagen, og søthungeren er helt borte.. Ja, jeg spiser lavkarbo-godis av og til, men det er mer av gammel vane.. Til og med pepsi max-inntaket er kutta ned på .. Og så.. igjen.. inn på temaet.. Nå når jeg får føling da, så trenger jeg nesten ikke spise noe.. Ulvehungeren er rett og slett borte! Nå tar jeg noen druesukker-tabletter og så holder det!
Så, jah.. min teori er da som følgende.. Ulvehungeren kommer av at man trigger kroppens blodsukker.. Hvem husker ikke når man var "sunn" og spiste et par knekkebrød til frokost og en time etterpå var man så sulten atte fy?!
Jeg har lest boken "Løsningen på diabetes" av Dr. Bernstein.. Og han skriver blant annet om at ikke-diabetikere kan få de samme sen-skadene som en diabetiker pga svingenede eller for høyt blodsukler... Noe å tenke på ?
Summasumarium.. Min ENORME ulvehunger og mage uten bunn.. Borte vekk med lavkarbo og velregulert blodsukker !
|