Vis enkelt innlegg
Gammel 06-02-11, 11:51   #26
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hva er det egentlig som skjer når kroppen krymper, men vekta er den samme?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Skjelettet vokser? Det har jeg aldri hørt om før! Fortell mer! Men skjelettet veier da ikke så mye. Mitt veier 2,5 kilo.
Men, hehe, jeg føler for å pirke litt i uttrykket "muskler veier mer enn fett", det er som å si "fjær veier mer enn bly!". En kilo muskler veier like mye som en kilo fett . Men muskler tar ikke like mye plass som fett, det er riktig .

*hehe* Har hatt noen slike diskusjoner i min tid ja. Bare for kødd selvfølgelig, jeg skjønner jo godt hva som menes, men av og til er det gøy å gjøre seg litt vrang.

Det blir vel riktigere å si at muskler har større egenvekt enn fett kanskje? Eller at en liter muskler veier mer enn en liter fett? Liter er jo et rom-mål.

Hadde en venninne en gang som hardnakket påsto at en kg jern var tyngre enn en kg fjær... Jern var jo så tungt, men fjær veide jo ingenting. Jadda.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat