|
Sv: Gjør jeg noe feil?
Opprinnelig lagt inn av Snuppeline74, her.
Jeg hadde min tredje veiing her for et par timer siden. Opp 400 gram !
Den første uka gikk jeg ned 2,5 kg og den andre 1,7 kg. Er ganske fornøyd med det, men jeg hadde allikevel forventet mer.
Jeg sliter med godt 50 kg overvekt, og jeg har andre rundt meg som skal ned mindre enn meg som raser nedover i vekt på ketolysekuren. Mannen har til nå gått ned 6,6 kg og er strålende fornøyd, men han skal også ned mindre enn meg. Så hvorfor skjer dette meg nå?
Jeg synes selv at jeg er flink. Har hele tiden vært i ketose, drikker masse vann og holdt meg under 15 karber om dagen. Har trent et par ganger denne uka, men kanskje dumt å starte med vekter. Hører jo at en bygger muskler, men kan det gi vektoppgang allerede nå da?
En typisk dag for meg er:
Frokost: 1 nannahs knekkebrød med smør, ost og litt paprika. Vann og en kopp kaffe.
Lunsj: Enten 3 knekkebrød med smør, ost og skinke eller en salat med grønne grønnsaker, tunfisk, ost og olje.
Middag: kjøtt, kylling eller fisk med blomkål, brokkoli og fløtesaus.
Kvelds: Enten en par knekkebrød, litt baconsvor eller ingenting.
Jeg har spist en atkinsbar denne uka.
Er det noen som kan se om jeg gjør noe feil?
Hadde nemlig regnet med at det ville gå nedover litt raskere her på begynnelsen siden jeg tross alt har så mye som jeg skal ned.
Snuppeline74
Hei,
glem "de andre". De bor ikke i din kropp, og din kropp trenger ikke å være lik "de andres" kropper. Se på vekttapet ditt uavhengig av "de andre"; Wow! På tre uker har du et snitt-vekttap på over et kilo i uka! Det går jo faktisk i rasende fart. 
Videre: Ja, det kan godt hende du bygger muskler. Bruker du målebånd? Hvordan føler du deg i kroppen?
I lys av at jeg ikke synes det er noe galt med vekttapet ditt, nøler jeg litt med å kommentere menyen din - men når man bruker "brøderstatninger", som nannah-knekkebrødene, er det gjerne lurt å begrense dette til ett måltid om dagen. 
|